Totalt antall sidevisninger

onsdag 1. august 2018

Grønnsaker og blomster side om side

 Da er jeg tilbake med litt av det som vokser i drivhus og grønsaksbed.
De flotte og solrike dagene har gjort godt.
Dette er en sommer utenom det vanlige,med temperaturer over 30 grader.

 Tomatene er søte og gode, tror det er de beste jeg har hatt.
Sådde frø fra noen små tomater jeg kjøpte i butikken,i slike små beger,så jeg vet ikke hvilken sort det er.

 Minipaprika
 Har tre store krukker med slike,og det blir mange av dem:))
 Minigresskar
 'Baby Boo'
 I pallekarmen fremst her, har jeg gulerøtter
 Måtte prøvesmake en:))
Begynner å bli bra størrelse på de, finnes det noe bedre enn gulerøtter rett fra åkeren?



 I disse pallekarmene har jeg poteter.
Har ikke sett på de ennå,men det ble bra avling i fjor.
 Rødløk 'Long Red Florence'
Jeg har valgt å plante blomster og grønnsaker litt side om side, mange grønn saker er jo dekorative og fine i både blader og blomst,og det er plassbesparende:))
Blomsten ved hageporten her, er en Scabiosa 'Salmon Queen.
Tenk at det er blitt August ...De lage lyse kveldene og nettene begynner å bli mørkere,men ennå er det lenge igjen av hagesesongen:))
Ha en fin kveld!

6 kommentarer:

  1. Åh, så mye knaskende god grøde du høster. Det finnes ikke noe bedre enn å hente fra egen kjøkkenhage. I år har det gått i et heidundrandes tempo i pallkarmene mine med denne varmen. Fint Scabiosa. Jeg er så glad i de.
    Nyt fine august.
    Jannicke

    SvarSlett
    Svar
    1. Det har vokst godt I sommer:))
      I går var det bedre temperatur til hagesysler (har ikke orka stort I varmen) så fikk flytta rundt på noen planter.Bare å håpe de vil trives på sitt nye sted...
      Fin kveld til deg.

      Slett
  2. Så mange deilige grønsaker du har. Minigresskar har jeg faktisk ikke hørt om før.
    Det ser veldig ryddig ut å ha alt i pallekarmer. Nå har jeg mine grønsaker på et stykke jord, men har begynt å planlegge å samle det i benker fra neste år.
    Ha fortsatt fin uke Toril.
    Hilsen fra Turid

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for koselig kommentar:)
      Er godt fornøyd med å dyrke I pallekarmer,og det ser ut til at plantene trives.
      Glemte å ta med bilder av bedet med rødbetene,har minirødbeter I år,så det blir spennende.
      God torsdagskveld!
      Snart helg igjen...som tiden flyr!

      Slett
  3. Det er en glede å se de vakre grønsaker i hagen din.
    Som vil være fantastisk på kjøkkenet :-)))
    Hilsen til deg Toril.
    Nyt fine sommeren. Klem fra Viola

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Viola!
      Takk for koselig hilsen.
      Gleder meg til å kunne ta inn poteter og gulrøtter:))
      Har minirødbeter også I år, de er jeg litt spent på. Glemte å vise bilde av dem her.
      Fortsatt fine sommerdager til deg!
      Klem fra Toril

      Slett