Totalt antall sidevisninger

torsdag 28. februar 2019

Erteskudd og andre godsaker 😀

 Erteskudd
SĂ„ enkelt og sĂ„Ă„Ă„Ă„ godtđŸŒ±
SÄes gjerne i flere omganger,sÄ en alltid har noe godt pÄ brÞdskivene og i salaten.
Som en frodig liten skog😀Ren lykke!


Ellers spirer og gror det pÄ flere hold.



SmÄ spede planter av Tomat,Chili og Agurk,for Ä nevne noen.
 SĂ„ gĂžy Ă„ fĂžlge et lite frĂž fra det puttes i jorda og til det spirer og blir en planteđŸ˜€đŸŒ±
Og mens jeg venter pĂ„ at jorda skal tine ute,og den siste snĂžen skal smelte(det er foresten en del igjenđŸ˜„)
SĂ„ klargjĂžres lokkene til pallekarmene med beising.
Nye frĂž skal sĂ„es og noe  skal prikles...
Planer legges og ideer klekkes ut, ser sĂ„ frem til sette spaden i jordađŸ˜Ă„ komme i gang.
Gleden ved Ă„ forberede og legge til rette for en ny hagesesong....Herlig!

Og i morgen er det MARSđŸŒ±
FĂžrste vĂ„rmĂ„ned🙏🌞


2 kommentarer:

  1. Herlige erteskudd! jeg er snart ferdig med omgang to.Det er virkelig et erlig tilskudd pÄ brÞdskiva:)
    Flotte rammer du lager deg!
    Hva slag plast bruker du over rammene?
    MÄ lage meg noen selv, glasset jeg har brukt er gÄtt, sÄ da tenker jeg at rammene pÄ glassrutene kan brukes men med plast isteden for glass.
    Jeg er igang med sÄing bÄde ute og inne, herlig at vÄren er pÄ vei:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Inger Marie!
      Rammene/lokkene er kjĂžpt pĂ„ Rusta,tenkte som sĂ„ at det koster Ă„ kjĂžpe inn matrialer til Ă„ snekre selv ogsĂ„,sĂ„ da kan prisen til og med bli dyrere enn ferdig kjĂžpt. SĂ„ sparer jeg I tillegg tid 😊Bare Ă„ beise de,sĂ„ varer de lengre. Mulig jeg lager noen selv ogsĂ„, for jeg trenger noen stĂžrre.
      Gleder meg sĂ„Ă„Ă„Ă„ til Ă„ starte ute😊Men nĂ„ ventes det kulde ei tid fremover her😱TĂ„lmodighet mĂ„ til...SĂ„ mange planer mĂ„ vite😉

      Slett